Piątek, 10 kwietnia 2020

6 czynników, które należy uwzględnić przy zakupie mebli do miejsca pracy

23 grudnia 2019

Wyczerpanie. Zmęczenie kości. Oczy ziarniste z braku snu. Po dniach spędzonych na odwiedzaniu biur i przeglądaniu sieci w poszukiwaniu "idealnego biura", które odpowiada Twojej firmie i budżetowi, w końcu znalazłeś to! Jesteś gotowy uderzyć w worek i spać jak kłoda, a potem zdałeś sobie sprawę, że nadal musisz kupować meble, aby pójść do swojego nowego biura.

Wybór odpowiednich mebli jest równie ważny jak wybór odpowiedniego typu biura. Przyczynia się nie tylko do dobrego samopoczucia, ale także wpływa na wydajność biura i przyciąga potencjalnych pracowników. Dlatego też, przed marszem do najbliższego sklepu meblowego, oto 6 rzeczy, które należy rozważyć.

1. Koszt

Finansowanie startupów nie jest łatwe. Każdy wydany grosz to inwestycja. Musisz pokazać swoim inwestorom, że mądrze wydajesz powierzone ci pieniądze. Tak więc, przed zakupem jakichkolwiek mebli, weź pod uwagę ich koszt. Ile pieniędzy wydasz na konkretne biurko lub krzesło? Ile kupisz? Wcześniejsze ustalenie budżetu pomoże Ci zawęzić wybór bez uszczerbku dla jakości.

Aby zaoszczędzić, zawsze można zdecydować się na zakupy w sklepie z używanymi meblami. Zrób swoje badania nad tym, w których sklepach oszczędnych możesz nabyć lekko używane, a jednocześnie niedrogie przedmioty.

2. Potrzeby

Pracownicy będą siedzieć i pracować przez większość dnia, więc zapewnienie im wygodnego krzesła i biurka jest koniecznością. W dzisiejszych czasach ergonomiczne krzesła i biurka stają się trendem ułatwiającym pracę, co potwierdzają badania zdrowotne. Dzięki mnogości tych produktów na rynku, można je kupić po przystępnej cenie.

Oprócz krzeseł i biurek możesz kupić inne meble i stylizować swoje wnętrze w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Czy dążysz do stworzenia kawiarnianej atmosfery, w której pracownicy mogą się łatwo komunikować i współpracować ze sobą? Kup ogromny stół i kilka krzeseł. Idziesz na formalne czucie z boksami, żeby mogli się skupić? Kupcie biurko z dzielnikami boksów. Niezależnie od tego, jakie są twoje plany, pamiętaj, że twój wybór powinien sprawić, że twoje biuro stanie się środowiskiem sprzyjającym pracy.

Niezależnie od tego, jakie są twoje plany, pamiętaj, że twój wybór powinien sprawić, że twoje biuro stanie się środowiskiem sprzyjającym pracy.

3. Elastyczność i funkcjonalność

Kolejną rzeczą do rozważenia jest elastyczność i funkcjonalność mebli. Czy twoje biurko ma pamięć na pliki? Możesz rozprostować nogi lub zdrzemnąć się z kotem pod stołem? Czy są one wystarczająco wygodne dla twoich pracowników? Jeśli twoje odpowiedzi są twierdzące, to dokonałeś mądrej inwestycji.

Meble o wielu funkcjach to zawsze lepszy wybór. Gdy równoważisz funkcjonalność z niskimi kosztami, uderzasz dwie pieczenie na jednym ogniu.

4. Rozmiar

Zdrowy rozsądek nakazuje zakup mebli w rozmiarze proporcjonalnym do powierzchni biurowej. Przynoszenie nieporęcznych zużyje ogromny kawałek twojego biura. Przy ciasnej przestrzeni, ty i twoi pracownicy nie będziecie mogli swobodnie się poruszać. Zatem najpierw poznaj wymiary swojego biura, a następnie poszukaj sposobów na jego maksymalizację. Ułożenie mebli w określony sposób może również sprawić, że Twoje biuro będzie wyglądało na bardziej przestronne. Najważniejsze jest to, aby zapewnić Twojemu biuru odpowiednie umeblowanie i pamiętać o pozostawieniu wystarczająco dużo miejsca, aby Twój zespół czuł się w nim komfortowo.

5. Wartość estetyczna i tożsamość marki

Kupujcie takie meble, które mogą przyczynić się do piękna waszego biura. Dobry projekt biura rozjaśnia nastrój, łagodzi stres i zwiększa wydajność pracy.

W tym celu, posiadanie małego zaplecza w zakresie psychologii kolorów jest zaletą. Na przykład, jeśli chcesz, aby Twoje biuro miało kreatywną i energiczną atmosferę, użyj koloru pomarańczowego. Jeśli chcesz emanować mądrością i spokojem, użyj niebieskiego. Należy jednak pamiętać o wyborze wielu różnych kolorów. Jeśli skończysz z ich zderzeniem, może to zaburzyć Twoją tożsamość firmową lub spowodować ból głowy u Twoich pracowników i innych gapiów.

Co więcej, nie wybieraj mebli tylko dlatego, że podoba Ci się ich kolor lub wzór. Musisz wybrać taki, który pasuje do Twojej marki lub osobowości biurowej. Meble biurowe muszą przewyższać walory estetyczne i komfortowe, które zapewniają; muszą również odzwierciedlać tożsamość i kulturę Twojej firmy.

6. Czystość

Jeśli znaleźliście Państwo meble biurowe, które przeszły wasze standardy - wykorzystując pięć wyżej wymienionych czynników - zakup jest kolejnym krokiem. Pamiętaj, aby najpierw dokładnie go odkazić, a następnie przynieść do swojego biura. Niezależnie od tego, czy kupiłeś go w sklepie z artykułami gospodarstwa domowego, czy w zupełnie nowym sklepie, czystość jest czymś, czego nie możesz przeoczyć. Czyste meble przyczyniają się do czystszego, zdrowszego biura - co przyczynia się do mniejszej absencji pracowników z powodu choroby.

Poszukiwanie odpowiedniego typu biura i mebli dla Twojej firmy może nie być łatwe. Jest to jednak przedsięwzięcie, które musisz podjąć dla dobra swojego towarzystwa. Możesz być zmęczony od dni poszukiwań, ale w końcu wszystko będzie tego warte. Gdy zobaczysz swoją przestrzeń biurową w całej jej okazałości - w środowisku sprzyjającym pracy - jesteś gotowy do rozpoczęcia działalności. Po przespaniu się zasługujesz, oczywiście.